Vintertiden är kommen

Usch för snö, blask å kalla kvällar.... Det finns inget värre,, allt blir tusen gånger tråkigare under höstne och vintern..

I lördags kom jag iaf hem från kusinerna... Jag vill spola tillbaka när jag var 12-14 och se hur´n jag var där... Satt och pratade med min syster om vad man gjorde och hur man gjorde olika saker,, ex, fick tag på alkohol.. Och jag har ingen aning,, jag minns ju fester och saker som hände,, men det är nog någonting mer jag förträngt... haha Men sköjj var det då iaf..!! Kan lätt säga att sjuan till nian var den roligaste tiden i mitt liv,,, har ju bara vart 19 år såatte... Men på nåt sätt hade jag alltid jävlgit sköjj,, fast det var också den värsta tiden... Men bra minnen bleknar inte lika fort som dom dåliga.. :)

Jag packade upp och stensomnade,, lite för länge,, men hann i tid till jobbet och det var riktigt kul att vara där igen,, så på onsdag ska jag dit igen...

Idag hade jag inget planerat men sen ringde bror och frågade om jag ville komma ut och passa Emmie lite när dom grejjade utomhus,, och visst ville jag det... Så mysigt så... Längtar tills hon kan börja prata och säga saker.. Så man kan ta med henne på lite roligheter... :) Hon blir större för varje gång man ser henne,, (inte storlektsmässigt) men "äldre" på något vis... Sötast är hon när hon "skäller" på saker... Småbarn gör en verkligen glad... Och speciellt hon...
Så där har jag varit mestadels av dagen...
Sen fick jag ringa B och övertala var att ta i, men vi åkte till Donken,, har vart så sugen gör länge och då är det bara att ringa ett samtal så sitter vi där och stör oss på att dom är så himla långsamma...

Jag har så mycket jag vill göra,, jag vill köpa klart Alla julklappar (och köpa nåt bra,, inte bara för köpandets skull), jag vill åka till Ullared, jag vill åka till Slöjddetaljer, jag vill få ett riktigt jobb, m.m.m.m.m.
Men Ullared blir det inom snar framtid med moster, Emma och mamma, och slöjddetaljer på torsdag med Sofia... :) Så det är bara att börja beta av min lååånga resa på saker som ska och vill göras....

Imorn ska jag iaf åka till pappa och vara där... Vill ju åka med och köpa fiskar ju,, men det blir nog inte imorgon inte... Men en annan dag... :)

Ingen bild idag heller,, men hade ju några söta på Emmie men nu e jag för trött för att lägga över dom till datan så de kanske kan ske imorgon.. :) Nu ska jag iaf få några timmars sömn.. .Go´natt

Kommentarer
Postat av: Veronica Axelsson

Hallå!

Håller med, hösten är inget vidare. Men idag har vi ju iaf belönats med lite sol, inte fy skam.

Slöjddetaljer är ju så kul, men det blir alltid sååååå DYRT! Och ullared blir det på fredag för min del.. =O) Ha det bäst.

Kram Kram

2008-10-27 @ 11:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0