Skola å hästar...

Fick en sprängande huvudvärk i skolan men det släppte när jag kom hem efter två alvedon å mormors sällskap.. :)

Direkt när jag kommit hem åkte vi iväg till kusin-vitamin aka Glitter-Emma för att kolla när hon skulle rida... Började med att få kvällsmat vilket var såå gött då det kurrat i magen hela dagen...
Sen abr det av till stallet för att kolla när de gjorde klart alla grejjer, packade bilen, släppte ut en häst osv. Stod å hölll i hennes häst Big,, aningen tjurig var den tyckte jag men efter ett tag släppte rädslan och det var bara sköjj :)  Sen åkte vi iväg dit där hon skulle hoppa... Kolla när de sadla och tygla tror jag det heter....
Sen var det hoppning i en timme... Att mitt hjärta stanna när hästen tvärbromsar inför ett hinder och Emma flyger av... Herregud vad rädd jag blev... Och den är ju inte liten heller... Riktigt stor häst så man får ha pall för att komma upp.. hehe..
Men det är nog vanligare än man tror att ramla av för det gjorde hon 2 ggr... Kan ju gå riktigt illa,, få hästen över sig eller nåt... Pust....
Var rba sugen på att rida innan hoppningen började, sen blev jag aningen svkräckt... Fattar inte varför de ska "bagga" så ... :(

Sen var det hem å borsta, ta av och grejja....
Jag fick till och med leda den andra hästen Jenka till sitt stall,, en lite mindre och aningen lugnare häst... Ska nog få rida på den i sommar,, om jag törs,, förra gången fick Emma leda hästen åt mig,, men vore kul att åka dit och försöka bli av med rädslan för dem.. Men de e ju såå stora så tänker man bara på hur illa de kan gå.. Och det gör de väll då för att hsäten kännr av att man e darrig som ett asplöv.. :P hehe

Blev hem till moster med familj för lite kaffe och prat..
Och sedan hem,, så kom väll hem för 40 minuter sen kanske.. :)

E såå trött nu ju :( Tänkte träna imorn 10,00 men skiter nog tusan i det.. Orkar inte gå upp så tidigt, vilket det inte är men jag behöver mer än 8-9 timmars sömn inatt känner jag :) hehe Så kanske kan ställa klockan på tio och ta en promenad med stavarna istället om jag orkar med det.. :)
Sen ska jag till skolan för en lektion,, Gött!!! Köpa kött..

Och sen på kvällen är det fest hemma hos Becca där vi ska grilla innan... Smarrigt värre och sköjj lär det nog med bli.. :)

Nu blire sängen,, natti natti!!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hmm... Vi kanske skulle lära oss rida tillsammans. Tycker det verkar såå kul, men har inte ridit på mer än 10 år så är rätt nervös. Hehe...
Hoppas du för en go dag. Önskar jag kunde ta en stavpromenix med dej... Cykla kan jag iaf :) Hihi. Men inte när jag har Svea hemma ju... Puss på dej.

2008-05-09 @ 08:21:05
URL: http://fiffigafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0