Otursdag som vände.. Eller?

Sicken dag....
Morgonen startade med att jag var hur trött som helst, känndes som om ögonen var igensvullna och kroppen bara hängde.... Stressade mig klar och skulle sen ut för att trampa iväg... Mitt lås har krånglat i typ 3-4 dar och idag var det hur trögt som helst, men det brukar gå att ta i så sagt och gjort... POFF,, för fjärde gången bryts nyckjäveln av.. Hur fan gör de som konstruerar låsehelvetena eller.... Förbannade skit... In snabbt osm fan och sa att jag skulle ta bilen, hee den skulle mamma ha och då blev jag vresig som fan,, med ingen rätt, det är hennes bil och jag får ha den gör ofta men idag skulle hon ha den,, så mitt fel.. :( Ångrar det efter nu men men fick iaf låna hennes cykel,, tognyckeln snabbt som fan å sprang ut,, nehe då är hennes låshelvete fryst.. In å hämta tändaren,, heee funka inte... In Igen å hämta mamma som fick komma ut i morgonrocken å låsa upp skiten...

Gjorde inget att jag var sen då ingen annan var kvar men men.... Lärarn är inte där så vi ska starta själva.. Tar fram allt som var var från igår, smakar kalkonen och anser att den kan vi ha idag med.... Tillsammans med allt annat... Så var morötter o nåt mer vi skulle fixa... Lärarn kommer tittar, smakar nej, nej, nej, nej, nej, nej allt de kan ni göra om.. Pust aha.. (Förstår henne för vi serverar till gäst å vem fan vill ha skit sen igår,, men varför inte när vi använder gammal grädde och själva för äta rester sen Förra studenten NÅT KIDDING)
Så började om med hela rätten idag igen.... Var dock med en till tjej så det gick snabbt och då förtjänar man att vila till musik ute i serveringen. Tji fick jag,, var ju maasa saker som skulle göras... Skura hyllor fixa ditten å datten.... Sen kom gästerna och eftersom kalkon inte är så hemskt uppskattat så gick det bara ut kanske 7 rätter.... Var så trött i benen men man får ju itne sitta nånstans i köket så stod där med ögonen hängande....

Sen var det ut till cykeln där den var bombarderad med lappar... VÄNLIGEN STÄLL CYKELN I CYKELSTÄLLET,, men för helvete,, gör ett cykelställ där Alla har sin cyklar istället för att sätta lapapr och göra andras täll längre bort... Så var abra att börja plocka bort... Tacka gud för att de regnade så att de lossnade...Har förut abra fått en varje dag men idag satt de snällt 11 st...

Sen vände dan,, hem å plugga, käka och skulle sen ut till bror.. Började med att slipa och sen kom smärtan i fingret... Har troligen fått in en flis så känner mig handikappad,,, borde väll inte klaga men kan nämna att de iaf pulserar.... gah...
Där ute slipade jag lite, målade lister plus en dörr... Gick snabbt tyckte jag, kanske för att det var kul... :)

Nu har ja precis renskrivit mitt arbete (eller så långt jag kommit) Så imorn blir det till att skriva lite mer,, behövs typ dubbelt så mkt mer men är så svårt att hitta tycker jag....Sen får ja se om ja åker ut till bror,, beror helt på hur det går med arbetet, ska ju in på fredag så....

Snacka om problem, här sitter jag å klagar över mitt finger när ja skrivier ett arbete om Haiti,, de är halvklotets fattigaste land... 49% av befolkningen kan inte läsa, de går de sex grundåren i som e i Sverige i 15 år då de hela tiden får gå om i brist på kunskap. Hade landet inte haft sina bidrag från andra länder hade de aldrig kalrat det. De har stoora miljöproblem, valfusk, kupper, militärdiktatur, ingen som vågar rösta i valen.  Endast en tiondel har tillgång till elektricitet, de flesta har inga jobb... osv osv osv. Listan är oändlig.. De enda de kan göra är att fly landet.. Oftast till grannlandet. Där de san har massutvisningar och skickar hem dom...
Så NEJ jag klagar INTE på mitt finger...!!!

Hur ska men veta vad folk känner/tycker när de inte säger nåt.. Ska man fråga/prata..? Eller bara vara tyst... Visa signaler för TUSAN!!!

Nu ska jag verkligen krama kudden så ögonen inte känns svullna imorn 08,00 å¨min nya kurs. Psykologi B,, sååå roligt... (hoppas jag) A var iaf det roligaste och intressantaste ämnet jag nånsin vart med om... Får väll hoppas på att läraren är bra och att man iaf känner igen nåt ansikte... Plus hittar dit.. haha

Go natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0