Julafton!!

Julafton startade med trötta ögon, kom knappt ur sängen...
Men väl framme hos Pernilla bjöds det på en hejdundrande frukost med kaffe efter....
Det avr dags för "gubbarba" att kila ut i skogen,,, kan tilläga att "lilla" kusin som inte är så liten längre skjöt en kalv (heter de så?) Så det var ju kul att han fick skjuta på självaste julafton...
Hurtbullarna mami å Perny begav sig ut på promenad när jag, mormor å Glitter Emma stannade inne, lite kaffe till å sen la jag mig framför tv:n lite faktiskt...

Sen var det dags att plocka fram all den goda maten,, såå fint hade hon fixat å så mkt dessutom... Hon gick i Leilas fotspår,, hon är ju bara underbar,, haha hela släkten har fått dille på denna söta tösabiten.....
Jag åt mig totalt proppmätt.... Efter att damerna hjälpts åt med disken kilade jag å mormor upp å vila i soffan lite medans de andra tjötade....

Klockan tre var det dax för Kalle Anka,, halvsov känndes det som men det var ju tradition som sagt,, somnade under självaste Ferdinand,, favoriten... Attans....
Och till Kalle fick vi efterrät, godis å glögg... Smarrigt så...

Sen avr det lite julklappsutdelning,, utan tomte dock.... :)Precis så fint hade moster gjort sina paket,, med lack å allt... Riktigt fina...
Fick glas, lite godis å två stycken gör söta änglar....
Det var såå mysigt tyckte jag,, de personer som jag tycker Mest om i hela världen (förutom pappa å Sofia som saknades)...
Det var nog den mysigaste julen på ett bra tag tycker jag faktiskt....

Sen bar det av hemmåt och jag fick sällskap av Glitter Emma....
Duschade å sen kollade vi lite på tv:n...
Innan vi begav oss åkte vi å kollade på husen där vi ska "chilla" när vi fyllt 40+ i Stenhammar,, de e såå gudomligt fina de där husen,, vet inte vad de heter men ....
Vi tänkte ta med oss några cheesburgare men skippade det,, jag var lite för feg för de faktikst...

Sen blev det hem till morbror Mikael,, där vi tjöta, delade ut lite till julklappar å hade några lekar.. Varav jag vann en (JA, Magnus du hade rätt... ;) ) Blev en liten diskussion om potatis haha...

Vi begav oss hem lite innan tolv för jag var såå trött å det är jag än..
Men har spelat lite yatzy på datan nu precis å ska nu lägga mig...
Måste ju upp imorn då de absolut BÄSTA personerna i hela vida världen kommer på "jul"frukost.....
Så får vi se om mamma blir glad för sitt lilla paket.. Hon tror att hon enbart kommer få ett  kakfat med tre våningar för 149:- Jag tror hon är dösäker på det men tji får hon...

Borde inte lägga mig så här sent för är gör trött,, men imorn blire sent, för då tusan ska de skahas loss inne på Corner... (första å sista gången *host)
Det kommer bli såå roligt tror jag....
Två underbara bruttor kommer hit å det ska suuupas.....
Ska provspela det nya vad säger man "hutt" Tic.tac.toe.... Som kom i fjärde adventspresenten... Det ska gå vil till vill jag bara lova.... :)

Har en massa kort på mammas nya fina kamera ,, men de fårja lägga upp en annan dag.. ;)

Hoppas alla har haft en bra jul å sov så skönt nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0