Jobb, inte jobb, jobb, inte jobb

Jaa, då var det tisdag igen då... Tiden går fort utan jobb med...
Har iaf fått lite gjort på den fronten,, blivit timvikarie på barn poolen eller vad det heter, står i kö om ledsagning, skickat en ansökan till tempo och idag varit på arbetsförmedlingen... Leaste kärringen jag mött tror jag... Ska tydligen anmäla mig,, söka jobb i tre månader och efter det göra nån handlingsplan och sen är det kurser/möten som de tycker är viktiga.. Exempelvis om att skriva cv, hur det är att vara ungdom å arbetslös och massa sånt där trams.. Ungefär som i den dära filmen -Jag är inte värdelös.. öhh, eller arbetslös mena jag...
Men men,, är väll värt att skriva in sig... Då får man senare nåt bidrag med om man inte får jobb.... 

Har också hämtat papper på Komvux som jag nu ska ansöka till är det väll tänkt....

Men inget att hänga läpp för,, de kommer la det med.. :)

Ska iaf beställa kort idag så nåt kul... Och troligen åka ut till söta Sofia och Emmie när jag käkat är det väll tänkt.. :)
Längtar bara tills lillan kan börja gå och prata,, men det kommer nog snart det med.. :)

Nej,, nu ska jag göra iordning på lite papper och skriva in mig på internet på arbetsförmedlingen.. moahhaa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0