Jag är inte värdelös.. haha

Dagen var planerad att spenderas med Sofia & Emmie,, iaf förmiddagen... Men halv åtta ringde poolen så blev istället till att jobba på dagis... Vart där en gång förut och är riktigt kul... Barnen e så söta och personalen är så trevliga så.... :)

Efter det var det arbetsförmedlingen,,, jag är inte värdelös.. *host* arbetslös...
Väntetid... *suck*
Satt minst en halvtimme & sen var det min tur..
Vet inte om det är dålig energi eller nåt därinne men blev galen med en gång..
Den förra kärringen sa hur jag skulle göra,, men denna sa något helt annat.. Så helt fel hade jag gjort,, vilket nu gör att det tar längre tid...
Så ska man ha tre jobb man ska söka till,, jag sa då att ja men då söker jag dom jobben då,, nej nej,, du måste tänka att du ska söka dom, men du får inte söka dom för då gills de inte... !?!?!?!?!
nehe... Va fan kan väll lika gärna söka dom men icke...
Fick en fet mapp med papper & nån bok å grejjer som var väldigt  viktigt..
Frågade också hur mcyekt man får när man är arbetslös...
Men lilla vännen,, vi här, vi ger inte pengar.. Här får du bara söka jobb serru...
Jo, men asså jag söker jobb men man måste vara utbildad till allt så det är inte så lätt.. Tro inte att jag bara sitter hemma asså...
Nej men pengarna kommer sen.
Först ska du söka jobb i tre månader... Aha,, men om det inte kommer ut så många då? Sök i andra städer.. aha
Så efter tre månader hör nån ungdomsgrupp av sig till mig dit jag måste gå på kurser
*Jag är inte värdelös*
Sen ska de ringa mig och jag ska komma på återbesök de här tre första månaderna..
Sen får jag ungefär lika mycket som i studiebidrag, vilket innebär 1050:- (På internet står de 125:- per dag)
1050:-? Jag kan lika gärna ställa mig och sjunga på torget och samla ihop mer...
Men jag ska inte klaga, absolut inte,, jag bor hemma, jag har tak över huvudet och mat.. Men asså,, jag ska väll kunna leva också?
Och de säger olika till mig och kompisen som vart där före mig...
Jaja,, får väll se om man går dit nästa gång eller helt enkelt ger blanka tusan i det..
Oj,, nogtjatat om detta hära känner jag... Men man blir ju galen...
Men en liten stjärna för henne jag träffade idag,, hon var faktiskt helt okej,, var den där j*vla lea kärringen förra gången som hade sagt fel till mig...

Efter detta blev det roligare, åkte till Komvux och anmälde mig till nästa termin..
Känns nervöst på nått sätt!?
Är bara ett och ett halvt år och inget speciellt, men ändå ett steg åt rätt riktning... Plus att man tjänar ta mig fan mer pengar på att plugga än att vara med i arbetsförmedlingen..
Något som är underligt är att de som typ hoppat av gymnasiet och såna saker går före mig i kön!?
Men men,, får hålla tummarna på att jag kommer in och tills dess bestämt om det är undersköterska jag ska bli...

Sen har det vart relativt lugnt,, morfar har vart här så har blivit lite tjöt...

Nu söker jag jobb på arbetsförmedlingen, och har skrivit in mig på "rätt sätt"...

Väntar på Desperate housewifes,, lyckan är gjord... :)
Och till det,, chokladpudding... Är "den" tiden i månaden och jag är så sugen på allt,, skulle kunna vräka i mig en ko känns de som.. Behöver det så kanske värken i magen försvinner... Ska Inte klaga,, för de finns dom som har såå satans ont ju,, stackarna...


njut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0