Frukost, mat, fika, fika, kvällsmat, fika... :)

Igår blev det en sväng ut till Sofia & Emmie där det bjöds på både mat och hembakta bullar,, så gottigt så..
Efter det var det en sväng till mormor och inte förräns runt sju var vi hemma jag och mor.
Kände att jag behövde göra någon nytta så städade rummet och tände en massa ljus, så mysigt så... Hösten/vintern är bra så länge man kan sitta inomhus med tända ljus, en kopp kaffe och en bra bok... Annars hittar jag dock inte många plus på eländet...

Idag gick jag upp tidigt,, eller iaf nio (Skönt för har vart uppe innan nio varenda dag den här veckan,, är bättre för man får mer gjort + att man blir tröttare på kvällen, vilket känns nu faktiskt... )
Jag och mamma yrade runt i massa olika affärer (as usual) och jag inhandlade en massa scrap-booking grejjer.. :)
Sis kom förbi på mat och sen även Sofia på kaffe...
Sen åkte bror och Sofia iväg så sötaste tjejorrna fick stanna hos oss.... :)
Sen kom de tillbaka och då var det dags för kvällsmat och kortspel.. Alltid lika trevligt (Även om man inte vinner)

När de åkt började jag sätta in lite kort,,, men kom då på vad jag glömde köpa... De två viktigaste sakerna: tålamod & fantasi.. Någon som vet vart dom har det till extra-pris kanske..!?
Tålamodet är nog ändå ganska så okej..
Men fantasin... Såg bara när jag och Sofia tidigare idag skulle göra födelsedags-kort,, jag gjorde en blomma och Sofia en kanin,, av olika former tjockt grejjs nånting...
Zero fantasti,, men det kanske ökar ju mer man grejjar? Eller föds man med det..!? Isf är nog hoppet ute för mig..
Men ska fortsätta kämpa på imorn efter jobbet som dock bara är 7-11.. Men det ska ändå bli riktigt kul.. :)
Sen blir de kanske en kopp hos söta S.. :)

Nej,, men nu får jag lägga mig så jag orkar upp imorn...
Ska bli såå kul att jobba faktiskt,, skönt att göra nåt "vettigt"...
Om man bara kunde få ett jobb,, men denna dagen känns de bättre,,, man kan ju bli helt depp av att vara hemma... Men det enda är väll att söka vidare och bara hulla tummarna... :)

Hej, hopp och god natt till hmm, mig själv!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0