Gla pösk!!!

Var uppe redan vid nio igår och undrade vart jag skulle göra av dagen...
Prata lite med Sofia och ville åka ut till dem men de var ute med deras tidtagarur ;)
Så jag tänkte och tänkte..
Och kom sedan på att jag skulle glra som jag tänkt tidigare i veckan och fixa med fack middagen..
Så åkte iväg och inhandlade diverse saker..
Vad jag inte insåg var att jag skulle steka fisk till ett helt kompani...
Var bra å testa för jag insåg att två fileér per person var alldeles för mycket.. haha
Pappa, syster, mormor å Marti inbjöds och jag blev seeenare än vad jag tänkt...
SÅ nu vet jag avd jag ska börja med, hur jag ska föbereda mig och lite såna saker...
Dock lättare i restaurangkök där man ahr tillgång till precis hur mycket kastruller och grejjer och sen bara skickar in i disken,, här fick jag ta hjälp av Johan att diska av... Blev myyycket disk kan jag lova..

Så det blev avokadomousse till färrätt (Som vi åt efter varmrätten igår då fisken annars skulle kallnat betydligt haha)
Till varmrätt blev det sparris med parmesan, abborrfileér (igår blev det dock pangasuis då det inte fanns abborre nånstans) med King Edward & jordärtskocksmos samt basilika sås....
Hade ju tänkt ha havtornschutney, men alla var överrens om att såsen fick jag definitivt inte ta bort.... !? Hmm, så får nog ha havtorn som garnityr bara tror jag...

Är helnöjd, tyckte dock inte fisken smaka så mycket men de får man ju testa mer senare....
Blev iaf en bra middag,, och den kommer bli bättre då jag bara ska laga till fyra port. där borta... Inte sju som det blev igår,, lite lättare då.. haha...

Till efterrätt gjorde jag Semi-freddo... Mycket smarrigt... Men blev lite för fruset, sklulle tatt ut den tidigare, (Men av misstagen lär man sig eller hur är det :)
Den ska ju dock inte vara med på fackprovet,, alla var överrens om att jag skulle ha avokadomoussen och inte nån dessert med chokladmousse, tror många kommer ha det så lite orligt att ha nåt annorlunda... :)

De blev kvar bra länge här,, Sofia och bror kom också :) Och bus-Svea... Som var på riktigt bus humör och inte nåt puss å kram humör igår inte....

Skjutsade hem pappa vid ett ungefär och sen la jag mig och läste.... Sååå bra ju!! :)

Gick upp vid elvca och åt frukost (innehållande ägg de klart)
Sen åkte jag och mamma till Gina,, kände att jag verkligen inte hade nått att ha på mig ikväll...
Hitta en jätte söt klänning, men har många liknanade så blev inte den,, (Plus att alla säkert lär ha en sån,, såå tråkigt!)
Så blev en orangeliknanade t-shirt istället.. Mkt skön ,, inte så festlig men det ska jag allt överleva.. :)

Nu ska jag snart äta här är det tänkt och sen åka iväg till pappa..
Där vi ska svnjuta chokladpudding med syster ... Mumma...

Blir hem för att göra sig iordning å sen kommer Jenny...
Efter nån timme drar vi iväg till Råda är det tänkt och sen utgång....
Kommer bli mer än trevligt tror jag.. :)

GLAD PÅSK ALLESAMMANS!!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hoppas du hade en rolig kväll igår!! Hos oss var det lugnt. Mormor och morfar, Fredrik och Jenny kom på dagen så vi lagade ppåskbuffé tillsammans. Åt och åt och åt och åt... när de hade åkt slappade vi framför tvn mest hela kvällen. Skönt det med :) Massa kramar.

2008-03-23 @ 11:46:05
URL: http://fiffigafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0