Fram & tillbaka till Högis på 4 dar...

Inte illa det....
Stressade som tusan en hel vecka och sa hej då till massa folk...
Beger oss till Vinninga å hämtar upp Mrs.L
Och efter en lång bilfärd är vi framme...
På vägen dit har ja fått info om hur äckligt och skitigt det är... Men tror knappt på det..
Så kånkar ner packningen... I en "källare" Precis bakom en stor skylt med skidåkare på typ...
Han som hade hand om oss hann tyvärr inte ta emot oss så mötte upp gänget som redan var där..
Blir placerad i ett minirum med två våningssängar jag å en till... Men det räckte inte... En tjej som jobbade som kanin bodde redan där..!!
Nej nej, det gick inte så trängde in oss med H & T

Det såg faktiskt förjävligt ut.. Det stank rök och smuts...
Fönster var sönder.
Ciggaretter överallt i köket..
Spritflaskor på borden...
Berg med disk i de två kök vi skulle kunna använda..
Dammigt
Snusfläckar
& gud vet vad...

Men men, detta fixar vi...
Sista gänget kom och fick chocken,, direkt upp till nån som vi senare fick reda på var hotellchef.. Mr.H
Jag stod i bakgrunden då jag inte ville klaga för mkt om jag nu skulle stanna..
Men de sa vad som var fel och han sa helt kolugnt: -Okej, det är hur många praktikanter här och ingen klagar. Passar det inte så ta ert pick å pack å stick ....

Jahaja,, men inte deppade vi för det...
Drog till Kalas och sen skulle vi vidare till HC,, men var ingen som ville in när vi sen var där så vi drog hemmåt till vårt rått hål...
Stensomnade men vaknade av -Nu jävlar är det nog...
Somnade om...

Vaknar snällt av klockan 07,30 och ser då L i full fart med att packa och säga nu drar jag hem med de sista gänget som kom..
Aha,, vad göra?
Gick iväg till köket...
Arbetet startade och jag kan faktiskt inte klaga...
Visst jag är urusel men det gjorde jag klart för dem ...
En dag har aldrig gått så sakta,,,baka bröd, sprang till champagnekylen x antal ggr, och hade saker att göra hela tiden så det borde gå fort...
Men inte då.... 15,00 kom H & T och hur mkt personal som helst till...

16,00 var det slut så drog hem...
Fick igång en skrumpig tv och kollade på glamour med Mr.L
Stensomnade efter det och vaknade av att H & T klampade in och inte avr nöjda alls med deras praktik...
Vad göra?
Röka och sen stensomna...

Tisdagen åkte vi skidor hela dagen,, då vi var lediga....
Gött, men hade så satans ont och hade ingen kontroll nånstans på skidorna...
var på After Ski och tog sen bussen från Lindvallen hem...

Efter mkt prat och eget funderande så insåg ajg att detta funkar inte..
Så ringde pappa och bad honom prata med mor och gärna fixa hem mig så fort det bara gick...
Blev mest glad när de senare ringde och pappa meddelade att han kom dagen efter...

Fanns inte mkt att göra på kvällen så vi började att dricka...
Sa adjö till två andra tjejer som fått nog och träffade sen en kul prick som satt med oss i vårt miniförfest rum...
Gick till Kalas där tydligen all personal var,, inte då.. Satt 20 pers där,, men riktigt kul ändå..
Vidare till Harrys i Lindvallen...
Och det var väll sådär... Hade kunnat haft kul men det hade jag inte......

Pappa kom dan efter och nu är jag hemma...
Man hade kunnat överleva där och det ahde kanske kunnat vara kul..
Men då skulle det kanske vart lite mer folk..
Var sjukt dålig stämmning och jag är SÅÅ glad över att jag är hemma igen.... :)

Bästaste pappa som hämtade hem mig. :)

Så nu ska man fixa ny praktik plats... Pust...
Vart ett jädra liv med lärarna idag men ska minnsann hitta nåt ställe jag Vill vara på imorn...
Så det så..

Nu ska jag läsa en bra bok och somna för att sedan bli hämtad av Sofia imorn 10,00 =)

G´natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0