Havtorn,, är frågan

Nu är det bara den stora sammanfattningen kvar. Så skönt!!
Skrev rent min fackprovsmeny från x antal böcker/hemsidor så det ser helt okej ut nu..
Kollade igenom "mallen" och såg att all garnityr var tvungen att vara varm.. Med undantag för kryddor/örter & citrus...  Aha jag hade tänkt kalla havtorn... Så jag frågade tre personer...

Havtorn är ett träd, finns inga bär.... (nehe!?)
Havtorn är som lingon, koka dom.. (jaha!?)
Havtorn är citrus, de går bra kalla (jasså!?)

Så nu vet jag inte rikgit.. Men gissar på att de är som hallon så jag kan blanchera dom,, eller nåt... Blir väll ett kallabalik när man väl står där men shit the same... Den är inte riktigt klar men ska ju provlaga brödet jag hittade recept på med.. Ett bröd som görs i stekpanna,, de enda som gick fort nog för mig att hinna,, så få rväll testa det en dag och kolla läget.. =)

Sis ringde och frågade om vi skulle åka till bror & Sofia å hjälpa till att måla...
Det ska vi, fast jag fatta som att vi inte skulle måla,, men kanske!?
Så vad jag ska ta på mig är en klurigare fråga (ser du detta Sofia? : P ) haha

Så nu ska jag fixa mig, packa lite saker då jag tänkt åka till pappa sen å sist lägga mig vid Glamur,, missar ju slutet men de får väll gå... Har "nästan" bestämt mig för att inte ringa å be pappa spela in varenda gång jag missar.. Blir bara mer saker på min Att göra lista då.. Och den behövs inte.. :)


Kommentarer
Postat av: Sofia

haha... såg både detta inlägg och ditt sms för sent... visste inte att ni skulle komma och måla heller för sötnosen här berättade inte det förrän strax före ni kom. Tack så jättemycket för hjälpen söta ni!!! Puss puss.

2008-04-09 @ 22:23:10
URL: http://fiffigafia.blogg.se
Postat av: Sofia

förresten har jag inte en aning om vad havtorn är så där är jag ingen hjälp... ??

2008-04-09 @ 22:24:00
URL: http://fiffigafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0