Sjuukt skön känsla!!

Igår var ingen vanligt dag för då fick Emelie sitt körkort.. la la la la la.... Orkar inte skriva i detalj men känslan var underbar... Var hemskt nervös men väl redo för start så kan jag nog säga att jag aldrig kört bättre... :) Såå skönt, och så overkligt..! Hade inga förväntningar utan gjorde bara mitt bästa,, vilket lönade sig.. :)
Fick låna mormors bil och körde sen till Vinninga... (Körde först ut mot Uddevalla men insåg sen att det var helt fel,, men första gången, skitsamma :P) Åkte till skolan och var där i kanske 20 minuter eller nåt.. Känns lite konstigt att inte få ett grattis från nån av sina "närmaste" kompisar,, men men,, spelar ingen roll för gladare än jag kunde ingen vara.. ;) Sen följde Becca med mig hem till pappa, vidare till sis... Släppte av pappa och skjutsade sen Becca till Skara,, vidare hem nån timme och sen blev det tårta hos syster..! Så snällt så :) 

Imorse var inte riktigt lika roligt.. :/ Körde till skolan,, sitter i bilen, väntar på Becca och tänker men va fan...!!?? Detta är Inte sant... Helvete,, Kliver ur bilen, och drar tag i lappjäveln,,, 300:- i böter.. hejja,, inte haft körkort i 24h men redan fått böter.. Gött mos! Hursomhelst, stod att de hade kollat att automaten funkat, vilket den Inte gjorde när ja parkerade,, ska lära mig hur en sån skitgrej funkar,,, ja kan inte gjort fel för igår funka den inte.. :/ Hmm.. Skit samma,, bara att le när jag ger pengarna till mamma och inte tänka på hur långt jag kunde åkt för dom .. :P Och vara glad för att det inte var mer.. Trodde minimun var 600:- så att.. =)

Idag har det var lugnt,, skola,, donken (tradition i skolan när man fått körkort) för att sen kolla lite på stan, åkte med Becca och Hanna lite, sprang upp till mormor och fikade en bra stund för att sen hem, somnade i soffan som en stock och nu sitter jag här.. Känns att man gått upp lite tidigare denna veckan än vad jag är van vid..

Tänk om jag får ryck imorn kan jag åka till Gbg, jag kan åka till Umeå, ja kan åka vart fan jag vill.. Freeeedom!!!!

Har inte ett smack planerat ikväll,, ska äta tacos med mamma.. :) Och sen bara ta det lugnt.. Kommer somna tidigt känns det som.. Nu är inte mamma hemma så borde ta tag i lite läxor minsann..! Inte hunnit med så mycket denna vecka då mina nerver varit ur styr.. :)

Tjillevippen så länge /Emelie

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kan inte säga annat än STORT GRATTIS!!!!!!! Du klarade det, inte för att vi någonsin tvivlade... ;) Puss.

2007-10-21 @ 18:41:57
URL: http://fiffigafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0