Samma visa....

Känns som om jag har varit helt förslappad den senaste tiden,, har bara känt, eh ja gör det imorn. Eh de fixar sig, fan de löser sig.. Satt å tänkte på det nu precis.. För nu känns de som om de bara poff försvunnit.... Kanske är hösten, som man kan skylla de flesta problem på..Asså blir man tröttare på hösten? Eller är det bara nått alla skyller på!? Eh, ja skyller på hösten denna gången...Mörkret å allt regn.... (typ)

Nationella idag gick på en timme, och där av resultat.. När alla var klara satt vi och pratade om det, visade sig att alla nästan valt samma, med undantag att bara en fattat saken med artikel.. För text å all sån skit.. Jag skrev som svar på en annan artikel typ.  Men men, så ovärt så det fanns inte...

Imorn är den stoora dagen.. Vinarbetet ska In...We are done! As usually...! Jag blir såå frustrerad... Det är typ inga som är klara och imorn är det redovisning. Det är allltid samma jävla visa.. Man kommer till skolan med sin inlämmning eller förberedelse.. Klassen diskuterar i en kvart och sen säger läraren -Jaha, men eftersom INGA är klara så får ni lektionen på er och nästa gång måste det vara klart... Bla bla bla bla. Efter det så ubblar hela jag... Lärarna ska va så inihelvete rättvisa och säger Alltid jag repeterar Alltid, -Ja men nu är det så att jag sätter ett datum, då SKA det vara klart.. bla bla Den som inte lämnar in detta då kan inte få mer än ett G i betyg och ingen mer lektionstid... Å sen är det samma sak men vartenda jävla arbete...
Men kämpar som fan verkligen och sen bara nej denna lektionen med,, sen när man väl redovisat inför hela jävla klassen tillsammans med två andra som var klara säger läraren -Det är så att det är inga andra som vill prata inför hela klassen. Utan vi delar in klassen i små grupper där ni får redovisa... Vaddå som om vi VILLE?? Vi SKULLE;, inte VILLE, men de ser ingen skillnad... Så säger man när man  vart duktig å redovisat -Aha, men eftersom detta nu tar tre lektioner kl08,00 måndagmorgon så blir vi tre lediga nu då eftersom vi gjort i helklass? (Självklart) -Nej, nej , nej jag tar fram lite extra uppgifter åt er så ni kommer som vanligt..
Är det bara jag eller låter detta helt sjukt? För mig gör det de,, jag blir förbannad, arg, frustrerad... Egentligen skulle man ju bara skita i allt men så tänker man ne fan alla andra gör det Nog denna gången så ja gör bara det jag ska... 
Nu kommer det värsta.. VI hade en "kurs" på ett år... Det var en massa uppgifter somman skulle samla i en mapp, i denna mappen skulle det vara ett sjukt stort arbete som jag skulle göra själv... Detta skulle vara inne innan sommarlovet. Förra året.  De som inte lämnade in skulle inte kunna få mer än ett G. OK, det låter bra... Det trodde jag med. Man slet som ett jävla djur. Arbetet var att man på en vecka skulle skriva recept, och kost beräkna, göra inköpslistor åt 300ungdomar/gammlingar. Det tog tid. Det var svårt. Man lämnar in... Hälften av klassen är Inte klara....  Jag fick tillbaka min mapp och klagar inte över mitt betyg.. Är nöjd då jag vet att alla andra bara kommer att få ett G. De lämnar in..Och får mer än G.. Här sliter man som fan å de andra kan kolla på vad lärarna skrivit till oss andra att tänka på, och de får mer än G.  Varför lägger man ner tiden?
Det värsta är att här kan jag skriva det,, för det jag säger är RÄTT... Jag VET det.... Det finns två pers som håller med mig,, de två som är klara i tid tillsammans med mig...
De andra gapar och skriker och blir arga på en i en hel jävla månad om man öppnar käften om detta.... Är det rätt?
Jag menar definitivt Inte att jag är perfekt... Reglerna skulle gälla mig också om jag inte skulle lämna in i tid..

Imorn kommer bli samma sak, vi kommer dit, får lektionen på oss.. Jag sitter där med några få i tre timmar och tittar på klockan.. Varenda satans gång.... Det går åt flertal lektioner åt detta men lärarna bryr sig inte..
Jaja, samma sak imorn igen.. !!

Nu till lite possitivare saker,, Desperate Housewifes var toppen.!! Som vanligt.. De var allt possitivt..! ;)

Tjillevippen...


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej sötnos!
Jag känner igen det där... Det är sä jävla dåligt av lärarna. Det är ju bara att sänka betygen och stå för sitt ord. Skriv ett brev till rektorn eller nåt typ... tycker jag. Kram kram å puss.

2007-11-14 @ 12:47:19
URL: http://fiffigafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0